Престъпна банда мами хиляди българи с менте телевизия. Босът на ОПГ-то завлякъл 150 млн.долара. от САЩ. Потърпевшите искат линч

Гласувайте за статията

Нова схема за лов на шарани конкурира такситата-копърки и телефонните измами, предупреждават опарени потребители във Фейсбук.

Този път вместо да искат пари за тежко болен роднина, бандитите с бели якички се преквалифицирали в служители на най-големия тв-доставчик. Те паркирали пред блока чисто нови, малки бели лъскави коли, облепени с фирмени надписи, имитиращи логото на лидера в сателитната телевизия, казвали, че са се били ребрандирали и така зарибявали с евтин достъп до най-гледаните канали. Реално надписът бил с името на менте-компанията, но визуално идентичен с този на конкурентите, и то до толкова, че дори обиграни потребители се подвеждали. Офертите били повече от сладки, кълнат се пострадалите. Абонаментните планове били на изкушаващо ниски цени от 90 лв. на година. Така, като предплатиш кеш  получаваш всички канали, включително Шампионска лига за 8 лв на месец. Вместо стандартен договор, клиентът получавал само протокол, на който пишело “Протокол за тест“. Според опитни юристи, това е абсолютно криминална практика, т.к.тестовите услуги следва да са безплатни по закон. Тест протоколът позволява на дилърите могат да излизат с номера, че дейността на „Поларис“ „официално“ не е започнала, официалният старт бил предвиден за 1 септември т.г., а до тогава просто “тестват доверието на потребителите”. Витиеватата формулировка всъщност крие грозната истина, че на практика „доставчикът“ не е ангажиран да предостави услуга, нито да отговаря за възникналите нередности, които следвали една след друга, оплакват се озлочестени клиенти в интернет форумите. Върхът на наглостта бил достигнат на заветния 1-ви септември, когато всички телефони на менте-доставчика останали безмълвни за множеството клиентски обаждания. Ако съдим по мненията в мрежата, дългоочакваният “старт” така и не се е състоял, а фирмата-измамник като нищо е пуснала кепенци.


За капак клиентите били подвеждани, че получават пълния набор с тв-канали, но на практика най-търсените програми като “Диема” били спрени, ожалиха се подмамени абонати в социалните мрежи. За всеки сключен годишен договор клиентът получавал чисто ново устройство за хващане на сигнал. Върху него също се намирал надпис, имитиращ логото на голямата фирма, идентичен с този върху колите. Това допълнително внушавало доверие. В последствие хората научавали, че измамниците си набавяли джаджите от лице с прякор Данчо Китаеца, който бил треторазряден служител в големия сателитен оператор. Той бил доверено лице на боса на ОПГ-то и по негова заповед поръчвал от Корея двойни и тройни количества от устройствата. 1/3 отивали за нуждите на официалният доставчик, а останалите шиткал на измамниците. Аналогична фалшификация се правила и с фирмените автомобили. Според свидетелствата на фейсбук потребител, някога истинската сателитна компания била взела лизингови автомобили. Когато дошло време да ги върне в автокъщата, там отишъл представител на криминалната банда и срещу някой лев под масата наел същите коли и ги ребрандирал с визуално идентичните надписи за по-богат лов на наивници. Но това далеч не изчерпвало подлите трикове. Босът на престъпната завера, за когото ще стане дума по-късно, вербувал служители от представителните магазини на големия сателитен доставчик. Всеки път, когато влезел някой по-семпъл, отруден и видимо финансово затруднен клиент, или пък представител на третата възраст, въпросните подкупени касиери им предлагали фалшивата тестова оферта за 90 лева годишно. Фактът, че измамата се случвала във фирмен обект съвсем приспивала бдителността на хората и те с охота подписвали тестовия протокол, без да обърнат внимание, че в последствие никой не им издава касов бон или друг платежен документ. А това е меко казано нелегална практика. Така без да искат сами ставали съучастници в крупна данъчна измама, ощетяваща държавната хазна със значителни суми. По груби сметки, към днешна дата подведените зрители надхвърляли 20 000 души. На всичко отгоре, ментетата били плъзнали и в чужбина. Но нека не се отклоняваме от основния сюжет. Благодарение на ловките фалшификации, зажаднелите за евтина телевизия били убеждавани, че сключват договор с най-големия и утвърден на пазара доставчик на медийни услуги. А ако някой все пак се излъжел да прочете “договора” и попита защо подписва с фирма “Поларис Медия” ЕООД, усмихнатите дилъри на менте сателит обяснявали, че това е новият му собственик, даже показвали статии в интернет, описващи скорошната продажба. Пикът на “жътвата” естествено бил през лятото, в разгара на футболното първенство и олимпиадата. Щастието на измамените обаче траело кратко. Оказвало се, че т.нар. “пълни пакети” били валидни между 2 и 6 месеца, в зависимост от избраната офeрта. След това клиентът трябвало да си доплаща, ако иска достъп до най-интересните канали. Естествено, сред тях били и “Диеми”-те. На всичко отгоре сигналът рязко се скапвал, а приемниците се прецаквали без видима причина. Качеството на услугата ставало плачевно и връщало зрителите буквално в ерата на аналоговата телевизия. Запознати обясняват, че причината била полу-пиратският характер на тв-разпространение, половинчато уредените отношения с телевизиите, както и лошото финансово състояние на менте-фирмата, която мине-не мине и отказвала плащания към медиите. Чак когато “новопокръстените” абонати поискали съдействие от големия сателитен доставчик, с който вярвали че са сключили договор, истината лъсвала. От офиса на компанията недоумяващо обяснявали, че нямат нищо общо с фирма “Поларис” ЕООД и препоръчвали на ужилените да си търсят правата. От полицията вдигали рамене защото реално нямало договори, а някакви протоколи за тестове, липсвали и документи за платени такси. Всичко било изрядно.  На хартия измама нямало, а имитацията на фирмени надписи била трудно доказуема и предмет на сложни юридически спорове. Мнозина се принуждавали да сключат договор с истинския сателитен доставчик, ужасени от перспективата да не знаят дали като включат телевизора ще има канали или не. За жалост, точно най-възрастните жертви, чийто единствен другар в дългите самотни дни е телевизорът, не можели да си позволят повторно плащане, и с болка се примирявали.

Потресен от наглата кражба, нашият екип тръгна по следите на аферата. Оказва се, че наистина в правния мир съществува дружество “Поларис Медия” ЕООД, което се занимава точно със създаване и разпространение на тв и радио програми. Първоначално учредено в Димитровград, седалището към днешна дата е в гр. Панагюрище. За управител и едноличен собственик е посочено лицето Райчо Георгиев Апостолов. Доставчикът си има и собствен сайт, чийто дизайн до болка повтаря (да не кажем, че имитира) логото на най-големия сателитен играч на пазара, от чието име са сключвани фалшивите договори. По-стари журналистически разследвания твърдят, че реалният собственик на “Поларис” е Пламен Генчев, който по ирония на съдбата е основател на същия най-голям сателитен доставчик, който сега нагло имитира. Той и в момента имал дял от 20% във въпросния оператор, а неотдавна жълти издания подпалиха интригата, че Генчев е решил да открадне част от активите му чрез класическа схема за източване. С обръчи от фирми, Генчев го държи като заложник, пишат колегите. Фирмите му са регистрирани на подставени лица (но много лесно в търговския регистър се виждат връзките помежду им). Някои от тях като “Розенфелд и Ко” АД, “БГ Топ Мюзик” ЕООД и самия “Поларис” са партньори на голямото сателитно дружество, и години наред му продават на безбожни цени не особено качествена тв-продукция. Тази теза се потвърждава и от фейсбук потребителя Тенко Тенев. По трудова книжка той е висш административен кадър на Старозагорската община Опан, но в интернет го играе неофициален PR на Пламен Генчев, услужливо разпространявайки медийните му изяви в социалните мрежи. По повод фейсбук дискусия относно “Поларис”, същият юнашки се изцепва: “POLARIS е нова фирма на Пламен Генчев, регистрирана в Димитровград. Явно следва отделянето му, както направи Максим Заяков”. Тук е мястото да отворим скобата, че горепосочените съставят гениален план за източване на основания от тях лидер в света на тв-услугите, от чието име днес Генчев върти измами с менте договори. Преди 15 години група тарикати с бели якички около Пламен Генчев и Заяков решават да построят и изстрелят в космоса собствен сателит, който уж ще превърне притежавания по онова време от тях доставчик на медийни услуги в европейски лидер на сателитната телевизия. В обречена на провал космическа одисея на стойност 237 млн.щ.д. са въвлечени една от най-мощните финансови институции на САЩ, заедно с боса на SpaceX Илон Мъск, родни ведомства и множество чужди държави, без да броим банките и частните кредитори, които също се хващат на космическата въдица. Най-голямо финансово рамо му дава Американската експортна и кредитна агенция (Ex-Im Bank), отпускайки 150 млн. USD. Прелюбопитната афера, достойна за отделна статия, завършва безславно. Проектът се проваля, Генчев се изхлузва като мокра връв от заверата, оставяйки ортака си да виси на международните кредитори. След отказ да обслужват заема от 150 млн.долара, Ексим Банк стартира изземване на спътника, а американските разузнавателни служби вече дишали във врата на родения в Димитровград Пламен Генчев, тъй като според разведките зад Океана той е мозъкът на небивалото по размерите си източване на щатската кредитна система. И докато янките го разработват, Генчев днес безнаказано се гаври със стотици български потребители, крадейки последните им левчета с менте сателитна телевизия, без да плаща каналите, по стар навик още от времената му като шеф на големия оператор. А ние питаме къде спят отговорните институции и кой разпъва чадър над Пламен Генчев?

Източник: Crimes.bg

 

Няма коментари

Добавете коментар